PN | WT | ŚR | CZ | PT | SO | NI |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa - tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm, wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn www.
Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail. Co więcej, dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków. - Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Tabela 1. Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach internetowych
Typ informacji |
Odsetek wskazań |
Cennik towarów/usług |
85% |
Zakres oferty |
76% |
Dane kontaktowe |
69% |
Doświadczenie przedsiębiorstwa |
42% |
Rekomendacje, certyfikaty, wyróżnienia |
34% |
Źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych”, Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy
Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach www.
Tabela 2. Elementy firmowych stron internetowych utrudniające zapoznawanie się z ich zawartością
Rodzaj utrudnienia |
Odsetek wskazań |
Wyskakujące reklamy |
94% |
Problemy techniczne stron |
66% |
Brak podstawowych danych o firmie |
65% |
Nieczytelny układ graficzny |
56% |
Niezrozumiały język |
48% |
Źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych”, Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy
- Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie www nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług - stwierdzaWaldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że:
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wskazuje oczekiwania Polaków wobec stron www przedsiębiorstw. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.