Nasze publikacje

 

Newsletter

Sonda

Kalendarz

Dzisiaj jest: , 5 Maja 2024

PN WT ŚR CZ PT SO NI
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Firma w internecie

Polacy oczekują od firm rzeczowych informacji zamiast reklam

19-04-2012

Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa - tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm, wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn www.

Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail. Co więcej, dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków. - Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. 

 

Tabela 1. Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach internetowych

Typ informacji

Odsetek wskazań

Cennik towarów/usług

85%

Zakres oferty

76%

Dane kontaktowe

69%

Doświadczenie przedsiębiorstwa

42%

Rekomendacje, certyfikaty, wyróżnienia

34%

Źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych”, Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy

Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach www.

Tabela 2. Elementy firmowych stron internetowych utrudniające zapoznawanie się z ich zawartością

Rodzaj utrudnienia

Odsetek wskazań

Wyskakujące reklamy

94%

Problemy techniczne stron

66%

Brak podstawowych danych o firmie

65%

Nieczytelny układ graficzny

56%

Niezrozumiały język

48%

Źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych”, Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy

- Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie www nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług - stwierdzaWaldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że:

  • konsumenci na firmowych stronach internetowych najczęściej szukają informacji o cenach i zakresie działalności przedsiębiorstwa; 
  • natarczywe reklamy najbardziej irytują konsumentów przy przeglądaniu stron internetowych firm.

Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wskazuje oczekiwania Polaków wobec stron www przedsiębiorstw. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

 Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

Powrót to listy aktualności